Blog
Zapojte do prezentací interaktivní prvky (zasílané prezentace)

Zapojte do prezentací interaktivní prvky (zasílané prezentace)

9. 12. 2021

Čtení na 2 minuty

Publikováno v Příprava prezentací

Představujete klientovi, co vaše společnost nabízí a jaké služby poskytuje. Klient vás požádá, ať mu podrobnější informace pošlete do emailu. Poznáváte tuto situaci? Odkaz na webové stránky většinou nestačí. Východiskem mohou být prezentace obohacené o interaktivní prvky, tak jak je známe z webových stránek – kliknete si jen na to, co vás zajímá.

Zpřehledněte prezentaci navigací

Firmy se dnes předhánějí v přehlednosti a uživatelské přívětivosti svých webových stránek. Chtějí, aby zákazníci našli vše na jeden dva kliky. V prezentacích se tento přístup zatím příliš nezabydlel. Což je skvělá příležitost vyniknout v davu nudných a zdlouhavých prezentací konkurence. Nedovolte, aby klient ve vaší prezentaci bloudil a marně proklikával slajdy, než v polospánku najde, co hledal. Usnadněte mu práci navigační lištou, která může být zapracována na každém slajdu či se může opakovat na předělových slajdech (slajdech, které oddělují jednotlivé sekce). Klient tak hned bude v obraze, v které části prezentace se nachází a co ho ještě v prezentaci čeká.  Procházení prezentace můžete klientovi ještě zpříjemnit…

V horní části slajdu je aktivní navigační menu pro pohodlné procházení prezentace

Zapracujte hypertextové odkazy

Navigační lištu obohaťte o hypertextové odkazy. Takto prolinkovaná navigace bude plnit stejnou funkci jako menu na webových stránkách. Kliknete na záložku Produkty a přeskočíte rovnou do produktové nabídky. Podle svých preferencí můžete překlikávat mezi jednotlivými položkami v navigaci prezentace. Nejste odsouzeni k útrpnému klikání slajd po slajdu. Když se rozhodnete prezentaci prolinkovat, nezapomeňte na dvě věci. Myslete na tlačítko/ikonu „domů“, která klienta vrátí na vhodné místo v prezentaci (např. přehledný rozcestník) a druhá věc – hypertexty vyzkoušejte. A ne jednou, ale minimálně dvakrát, a to všechny bez výjimky. A jestliže převádíte prezentaci do PDF, tak hypertexty prozkoušejte i tam. Lepší, když oželíte pár minut svého času, než aby nefunkční anebo špatný odkaz odhalil váš klient.

Opusťte prezentaci

Když posíláte klientovi prezentaci, umožňujete mu tak projít si prezentaci svým tempem a prostudovat si informace do hloubky. Nebojte se ale klienta přimět, aby prezentaci na chvíli opustil – zakomponujte externí odkazy. Co třeba příklad, který klientovi ukáže, kolik s vaším řešením ušetří? Prostor slajdu je omezený a dostanete na něj vždy jen ukázkový příklad, na webových stránkách můžete mít interaktivní kalkulačku, kam si klient zadá svá čísla. Dejte na slajd odkaz. Skvěle bude fungovat odkaz na webové stránky u referencí. V prezentaci poodhalte 1–2 testimoniály a na další odkažte na web. Vždy je lepší klienta namlsat, než ho přecpat k prasknutí. A při prezentaci informací se dietnější přístup vyplatí dvojnásob.

Navigační menu (ideálně s hypertextovými odkazy na příslušné slajdy) se hodí nejen do zasílaných prezentací (tedy slajdumentů). Dá se s nimi pracovat i v prezentovaných prezentacích, o kterých bude příští článek.

Vyhněte se 10 nejčastějším chybám při tvorbě prezentací! | online kurz na Seduo.cz

Lucie Nováková

Kouzlu prezentací Lucka propadla už dávno předtím, než v roce 2015 rozšířila řady odprezentuj. Ve chvílích, kdy se nevěnuje vylepšování vašich prezentací ji potkáte s dcerami Anežkou a Františkou. Zjistit více...

Mohlo by vás zajímat

Co je to Prezi

Co je to Prezi

Přečíst
Co a jak jíst před prezentací? (2. část)

Co a jak jíst před prezentací? (2. část)

Přečíst
Nancy Duarte: Slajdologie (recenze knihy)

Nancy Duarte: Slajdologie (recenze knihy)

Přečíst