Zaběhlá rutina. Tak se dá shrnout stav prezentací možná i ve vaší firmě. Prezentace se připravují určitým způsobem, protože to tak chce šéf, protože template předepsala zahraniční matka, nebo prostě proto, že je to tak už roky zvykem.
Odebírejte blogcast: Google Podcasts | Spotify | RSS
Když mluvím s klienty, často se setkávám s následujícím názorem: „Váš přístup k prezentacím se mi líbí, ale u nás ve firmě by to nešlo.“ A když se ptám dál, dostaneme se většinou k jednomu z výše uvedených důvodů.
Prezentace tak ve velkých firmách spíš než efektivní komunikaci připomínají šamanské rituály. A jsou zhruba stejně efektivní. Téměř nikdo nechápe, proč se tak dělají, ale zvyk je zvyk. Přitom v mnoha oblastech šéfové stimulují své kolegy, aby mysleli out-of-the-box, aby přicházeli s neokoukanými řešeními, novými nápady. Proč to neplatí pro prezentace? Proč šéfové tolerují, nebo dokonce sami přispívají k mrhání času během zbytečných prezentací na neefektivních poradách?
Na vině bývá provozní slepota, vhodným řešením je proto pohled zvenčí. Ekonom Josef Schumpeter popsal proces inovování jako tvořivou destrukci. A přesně to klientům nabízíme. Vezmeme jejich prezentace, rozložíme je na prvočinitele a pak spolu s nimi znovu poskládáme. Ale pouze to podstatné.
Efekty a průběh tohoto procesu shrnul před časem jeden z našich klientů následovně: „Je báječné se setkávat s lidmi mimo branži. Mají totiž nadhled, který člověk ztrácí profesní slepotou a ponořením do problematiky. Marek mne přiměl, nikoli přinutil, přemýšlet jednoduše a srozumitelně. Myslím tím to, že byl schopen ztvárnit prezentaci toho nejpodstatnějšího, co jsme chtěli sdělit, a navíc zajímavou formou. Výsledek je fantastický.“ Děkujeme za milá slova, Petře!
Jak vypadá tvořivá destrukce v praxi, se můžete podívat na následující ukázce. Slajd vlevo si o destrukci přímo říkal…
Nezaslouží si i vaše prezentace tvořivě zdestruovat? Napište nám.