Co je u prezentací klíčové kromě obsahu a prezentujícího? Ano, grafický design. Proto jsme pro vás vybrali 5 tipů, jak vyladit prezentace do posledního grafického detailu.
Fotografie se řadí mezi efektní způsob, jak okořenit prezentace o emoce. Při výběru fotografií se mějte na pozoru, fotobankové fotky bývají neosobní a často není těžké poznat, kde jste fotku stáhli. Prezentace tak jsou přehlídkou jednoho klišé za druhým. Chcete-li posunout své prezentace na jinou úroveň, hledejte fotografie, které vás a hlavně posluchače „chytnou za srdce“, ukazují zajímavý detail, jsou focené z neobvyklých úhlů. A nemusíte se vůbec bát použít fotografie z vlastního fotoarchivu.
Inspirujte a motivujte
Často potřebujete své publikum nadchnout pro svůj nápad a důsledně vybrané fotografie vám v tom mohou pomoci.
Motiv cesty může skvěle dokreslovat vaše cíle a vize
Ukazujte nové možnosti
Různé úhly a pohledy, z nichž jsou fotografie pořízeny, mohou poskytnout divákům nový zážitek při sledování prezentací. Např. snímky výškových budov pořízené zdola evokují pocit vyšší autority a respektu.
Fotografie pořízené zdola jsou pro účely prezentací netypické, celkové vyznění může být o to překvapivější
Zaměřte se na detail
Nesnažte se ukázat všechno, naopak vyberte fotografie, které pracují s hloubkou ostrosti. Oko diváka bude nasměrováno přesně na místo, kam vy chcete.
Detaily dokáží publikum zaujmout
I když tento tip není explicitně vizuální, s grafickou stránkou prezentace má hodně co do činění. Mnoho firem začalo v předchozích letech investovat spoustu času a úsilí do budování silných příběhů o své historii či svých produktech. Mrkněte třeba na reklamu Škody Auto. V reklamě se line příběhová nit, která vás nutí koukat až do konce (a že minuta a půl na reklamu je dlouhá doba). A přesně příběhy většině prezentací chybí. Za každou společností, za každým produktem/službou je prvotní sen, myšlenka, nápad. Řekněte o nich svému publiku, získáte jejich plnou pozornost. Aby se příběh zaryl publiku do paměti pomohou dobové fotgrafie anebo jednotný styl grafického ztvárnění prezentace.
Žijeme ve světě, kde se na nás informace valí ze všech stran. Prezentace nebývají výjimkou, slajdy přetýkají obsahem. Výsledkem je přehlcené a znuděné publikum. Naší radou je: uberte jak na obsahu, tak na designu. Zbavte se 3D efektů, podstínění, odrazů apod. A z hlediska informací – škrtejte a destilujte. Je to těžké, ale zkoncentrovaný výsledek vaše publikum ohromí.
Méně je prostě více
Již zaběhnutým trendem v mnoha oblastech designu jsou gradienty. Bílé pozadí je někdy možná až moc nudné a puristické. Jemné barevné gradienty mohou vhodně dokreslovat vyznění a celkové ladění slajdu. Jen si dávejte pozor, aby gradienty nebyly příliš výrazné a ve výsledku by „nepřekřičely“ obsah celého slajdu.
Přechody a gradienty prezentaci skvěle oživí, jen nesmí být příliš výrazné
I když byla výrazná typografie výsadou tištěných materiálů, není důvod se jich bát ani v prezentacích. Dodejte vybraným sdělením/slovům na větší dramatičnosti a hravosti pomocí speciálních fontů. Stále více webů nabízí ke stažení fonty, jež pomohou vašim slovům dodat osobnost. Jen to nepřežeňte. Tento náš tip se uplatní např. na titulním či předělovém slajdu. Když s ním budete šetřit, dosáhnete kýženého momentu překvapení.
S netypickými fonty raději šetřete
Dovolili bychom si přidat ještě jedno doporučení na závěr. Za nás určitě nejdůležitější: BUĎTE SVÍ, a to nejen v oblasti tvorby prezentací.