Příprava prezentací

Vyprávějte prezentacemi příběhy

23. 10. 2011  |  čtení na 3 minuty

Prezentace má vyprávět příběh. Zní to sice jako laciné americké klišé, ve skutečnosti se jedná o jednu z nejlepších rad, kterou může člověk pokročilému prezentátorovi poskytnout. Jaké příběhy vyprávět a jak?

S Prezi se naučíte během 15 minut

24. 6. 2011  |  čtení na 3 minuty

Prezentacemi vytvořenými v Powerpointu jsou mnozí posluchači doslova přehlceni. Přitom existuje efektní a zároveň velmi jednoduchý nástroj, jak zatočit s powerpointovou šedí. Jmenuje se Prezi.

Vyzkoušejte si sami vizualizaci slidů

5. 4. 2011  |  čtení na 3 minuty

Převést myšlenky do vizuální podoby je zásadním úkolem při přípravě každé prezentace. Nabízím vám příležitost vyzkoušet si vlastní vizualizační dovednosti na šesti příkladech. Potřebovat budete jen tužku a pár minut času.

Příprava prezentace: Začněte s vypnutým počítačem

20. 3. 2011  |  čtení na 2 minuty

Začínáte chystat prezentaci, tak automaticky zapínáte PowerPoint. Možná tuto nenápadnou chybu děláte taky a nepřipadá vám na tom nic zvláštního. Proč byste měli začít připravovat prezentaci s vypnutým počítačem?

Garr Reynolds: Prezentace a zen (recenze knihy)

28. 12. 2010  |  čtení na 2 minuty

Kniha Prezentace a zen nenabízí žádné zaručené recepty, jednoduché návody nebo rady pro práci se softwarem, ale spíš alternativní pohled. Jejím stěžejním tématem je vytváření čisté vizuální podoby prezentací.

Slidy neslouží jako poznámky prezentátora

19. 8. 2010  |  čtení na 3 minuty

Většina prezentátorů přistupuje ke slidům jako k poznámkám. „Nasázím tam pár bodů, které během prezentace okomentuju.“ Prezentátor ale není komentátor! Slidy je třeba chápat jako vizuální médium a tak ho také využívat.

Proč je tak podstatné dobře znát své posluchače?

11. 8. 2010  |  čtení na 3 minuty

Začínáte chystat prezentaci, usedáte k počítači a spouštíte PowerPoint. Ještě jste ani nevytvořili první slide a už jste udělali první chybu. Přeskočili jste tu fázi přípravy prezentace, která se zabývá analýzou publika.

„Ideální pomoc pro ty, kteří ví, co chtějí prezentací sdělit, ale nemají kapacity ten příběh tvořit pomocí slidů.“

Dalibor Šajar
marketingový ředitel, Allianz