Omlouváme se Mistrovi, že jsme ho využili jako návnadu. Traduje se ale, že titulka Blesku s Karlem Gottem prý dokázala hravě prodat celý náklad. Zato unylé titulky prezentací jako Status report nejsou zrovna magnetem na pozornost publika. Jak se při vytváření titulků svých prezentacích můžete inspirovat novináři?
Odebírejte blogcast: Google Podcasts | Spotify | RSS
Lidé jsou přesyceni informacemi. Titulky v novinách nebo na internetu bývají často tím rozhodujícím faktorem, který je buď zastaví a článek si rozkliknou, anebo pokračují dál. I v prezentacích potřebujete titulkem nalákat na svůj obsah, jinak se publikum vrátí ke svým aktivitám. Zapomeňte na titulky plné prázdných a nicneříkajících slov jako jsou „měsíční report“ anebo „nabídka produktu xy“.
Správně napsaný titulek publikum naladí a vzbudí zájem
Dobrovolně se přiznejte, zda články, které hlásají 5 kroků pro lepší postavu; jak jednoduše ušetřit 3 000 Kč měsíčně, 4 z 5 rodin žije od výplaty k výplatě nevzbudí váš zájem číst dál? Co mají titulky společné? Pracují s čísly, tvrzeními, statistikami. Číslovky mají schopnost zaujmout pozornost a dodávají obsahu punc přesnosti. Titulky typu 5 kroků…, 3 rady… zase vzbuzují zdání, že u nich nestrávíme příliš času.
Čísla a statistiky mají v titulcích až magickou moc upoutat pozornost.
Zapojení aktivního slovesa dodá titulku spád, naléhavost. Právě díky slovesům budou vaše titulky v prezentacích živější.
Slovesa dodají titulku spád, náboj a naléhavost.
Další tipy, jak vytvářet chytlavé titulky prezentací, najdete v Markově knize na straně 39.