Co je to Prezi

Prezi je prezentační program, který místo jednotlivých slajdů využívá velkého plátna, na kterém je umístěn veškerý obsah. Během prezentace se nad plátnem přelétává a zoomuje.

V čem je Prezi jiná než PowerPoint

Prezi nepracuje s principem skládáním jednoho slajdu za druhým. Dá se říct, že se princip Prezi podobá spíš myšlenkovým mapám, kdy se od jednoho bodu pomocí zoomování dostáváte k dalšímu. Prezi klade velké nároky na tvůrce prezentace, neboť ho nutí pracovat a přemýšlet jinak – Prezi jde proti tradičnímu lineárnímu myšlení. Na plátně si tvůrce rozvrhneme myšlenky, ke kterým se může libovolně vracet a především má možnost je vidět z nadhledu.

Je Prezi lepší než PowerPoint?

Prezi láká prezentátory svou odlišností od klasických a často nudných slajdů vytvářených v PowerPointu. Tady ovšem pozor. PowerPoint sám o sobě za ubíjející prezentace nemůže. Pokud nemáte co říct, anebo naopak máte informací nadbytek a chcete je sdělit všechny, pak vás ani Prezi nespasí. I u Prezi si musíte pečlivě rozmyslet, co svým posluchačům chcete předat. Máte tady jedinečnou příležitost vyhrát si s velkým obrázkem (přiléhavější je asi anglický výraz big picture), po kterém se budete pohybovat a který vaši prezentaci zastřeší. Náš grafik kupříkladu navrhl scénu v podobě interiéru klientovy kanceláře. Právě tento zastřešující motiv může být hlavní přidanou hodnotou Prezi oproti klasickému PowerPointu.

K čemu se Prezi hodí, a naopak nehodí?

Možná vás Prezi okouzlila natolik, že jste se rozhodli zcela zavrhnout prezentace v PowerPointu. Ještě chvíli zadržte. Pokud máte v plánu prezentovat byznys plán na nový rok v podobě komplexních tabulek nebo chcete ukázat vývoj prodeje produktů na grafech, zůstaňte raději u PowerPointu. Práce s grafy a tabulkami je v Prezi přinejmenším velmi nekomfortní. Pokud si však ve své prezentaci vystačíte s několika hesly, obrázky a ikonami, můžete pomocí Prezi vytvořit netradiční prezentaci, která vaše posluchače bezpochyby zaujme.

Pokud s přípravou Prezi potřebujete pomoct, neváhejte se na nás obrátit.

Marek Hrkal

O autorovi
Marek Hrkal vystudoval marketingovou komunikaci a public relations na Fakultě sociálních věd UK a podnikovou ekonomiku a management na Vysoké škole ekonomické v Praze. Zjistit více...

„(...) tvůrci prezentací se nesoustředí pouze na design prezentace, ale jejich silná stránka je schopnost posoudit danou problematiku (...)“

Martin Klofanda
Kofola