Nancy Duarte: Resonate (recenze knihy)

V češtině už vyšla kniha Nancy Duarte Slajdologie, druhá kniha Resonate na svůj překlad zatím čeká, v angličtině je ale k dispozici zdarma online. Pro ty z vás, kteří přečetli Slajdologii, takřka povinné čtení.

Nancy Duarte: Resonate (cover)

Vzpomínáte na fyziku na střední? Možná jste tam kdysi slyšeli o rezonanci. Laicky řečeno: Když se naladíte na stejnou frekvenci, předměty se rozkmitají. Podle knihy Resonate od Nancy Duarte je i pro úspěch prezentace klíčové naladit se na stejnou frekvenci s publikem. Jak na to?

Na rozdíl od Slajdologie se Resonate nezabývá návrhem slidů, ale přípravou obsahu. Duarte přistupuje k prezentacím velmi analyticky a nenechává nic náhodě. Tomu odpovídá i podrobnost s jakou se zabývá jednotlivými tématy. Samostatná kapitola je věnována například správným postupům při analýze publika. Nancy Duarte jde daleko za hranice demografické analýzy a ukazuje až netušenou hloubku a preciznost, se kterou sama hledá informace o publiku. Také správným postupům při formulování hlavního sdělení prezentace, které zarezonuje u posluchačů, je věnován velký prostor.

Pokud jde o návrh příběhu, nebo chcete-li linky prezentace, Nancy Duarte si vypůjčuje zkušenosti od hollywoodských scénáristů. Kniha je rovněž proložená rozbory mnoha skutečných prezentací a projevů od JFK, přes Martina Luthera Kinga, Ronalda Reagana až po Steva Jobse. Základem všech těchto rozborů je schéma PresentationForm, které speciálně pro tyto účely Nancy Duarte vytvořila. Někdy může jeho aplikace vypadat trochu kostrbatě, ale závěry jsou inspirativní.

V kombinaci se Slajdologií tvoří Resonate takřka dokonalého průvodce tím, jak připravit skvělou prezentaci. Pokud jste v prezentacích zběhlí, na mnoha místech narazíte na již známé věci. Opakování ale jak známo matka moudrosti, což spolu s osobními postřehy a zkušenostmi přední světové konzultantky vytváří zajímavé čtení.

Nancy Duarte: Resonate (anglická verze zdarma on-line)

 

Marek Hrkal

O autorovi
Marek Hrkal vystudoval marketingovou komunikaci a public relations na Fakultě sociálních věd UK a podnikovou ekonomiku a management na Vysoké škole ekonomické v Praze. Zjistit více...

„(...) tvůrci prezentací se nesoustředí pouze na design prezentace, ale jejich silná stránka je schopnost posoudit danou problematiku (...)“

Martin Klofanda
Kofola