Měníte firemní grafiku a potřebujete novou šablonu prezentace?

Změna firemního korporátního stylu je sama o sobě časově náročným a nákladným procesem. Jak a kam do tohoto procesu zařadit změnu firemní šablony prezentací?

Profesionálové asi teď trochu koulí očima, protože se odpověď může jevit naprosto samozřejmá. Nejprve oslovím agenturu/studio zabývající se corporate identity a následně od loga začnu stavět grafický systém firmy – což obnáší nadefinovat fonty, barevnou paletu, doplňkové grafické motivy, klíčové vizuály a na závěr také různé aplikace C.I. – tedy kromě vizitek a hlavičkového papíru třeba také šablonu prezentací.

Bohužel realita je poněkud odlišná.

Šablona prezentace není nová korporátní identita

Tak předně: Představa, že skrze šablonu prezentací vznikne nová grafická identita vaší firmy, je – jak to podat kulantně – nerealistická.

  • Vizuální systém se nedá stavět od aplikací. Dům také nestavíte od střechy.
  • Iluzorní je rovněž představa, že v ceně šablony prezentace získáte vizuální styl, který vás u speciality vyjde na desítky, spíš stovky tisíc.

Šablony prezentací od grafických studií nebývají zcela funkční

Ale pozor! Stejně jako my nefušujeme do řemesla studiím, která připravují corporate identity, tato studia by nemusela fušovat do řemesla nám. Hlavním problémem bývá, že grafická studia vytvářející design manuály se většinou specializují na tiskovou grafiku, a ta má oproti té prezentační svá specifika. Psali jsme o nich v jednom z dřívějších článků. Jde zejména o kontrastní poměry barev, velikosti písem, použití fontů i layouty slajdů. Ne vše, co dobře vypadá na papíře, vypadá dobře i na projekci a opačně.

S citem a podle vizuálního stylu

Proto klientům navrhujeme, že v souladu s vizuálním stylem definovaným v jejich grafickém manuálu navrhneme opravdu funkční šablonu prezentace. A jsme rádi, když se do procesu zapojí i tvůrce firemního grafického stylu, který nám opřipomínkuje grafický návrh šablony prezentace.

Apel na klienty

Novou šablonu prezentace budou ve vaší firmě dost pravděpodobně používat desítky, ve velkých firmách i stovky lidí a tvorbou slajdů stráví v součtu tisíce hodin. Funkční nástroj, který jim tuto práci usnadní a urychlí, dokáže vaší firmě ušetřit významné sumy.

Pokud stojíte o opravdu funkční šablonu prezentací, která navíc zapadne do vašeho nového vizuálního stylu, pošlete nám svou poptávku. Ale nebuďte překvapení, když se vás hned na úvod zeptáme, jestli máte k dispozici manuál grafického stylu.

Marek Hrkal

O autorovi
Marek Hrkal vystudoval marketingovou komunikaci a public relations na Fakultě sociálních věd UK a podnikovou ekonomiku a management na Vysoké škole ekonomické v Praze. Zjistit více...

„Marek and his team provided an excellent service; short response period, good project management and correct cost projections.“

Roger Lodewick
World Boxing Super Series