Je libo kreativní prezentace?

Dobrou prezentaci dělají originální myšlenky. V šedi kanceláře nebo doma aby člověk kreativní myšlenky pohledal. Změňte prostředí! Zajděte třeba do kavárny, nebo do parku. Prozradíme vám proč.

Umělci to věděli už dávno. Načerpat múzu vyráželi do literárních salonů, kaváren, hospod, vináren a šantánů. Jak by taky ne. Doma je totiž mnoho inspirace nečekalo, zato ovšem hašteřivá manželka či dáma na její úrovni. Pražští intelektuálové zdaleka neprchali z domova jen do Slavie, dámy by je příliš jednoduše našly. A také vídeňští architekti, literáti a umělci měli mnoho oblíbených míst. To vídeňský spisovatel Peter Altenberg chodil výhradně do Café Central a dokonce si tam nechával zasílat poštu. Před manželkou se schovávat nemusel, žádnou totiž neměl.

Od kavárenského povaleče k myšlenkovému diverzantovi

Návštěva kavárny nebo jiného obdobného místa má pro tvůrčí proces nezastupitelnou úlohu. Ten se – vědecky vzato – skládá z fáze divergentního myšlení, kdy generujeme nápady a fáze konvergentního myšlení, kdy nápady třídíme a spojujeme. Nové myšlenky se snadněji objevují, pokud jsme vystaveni novým podnětům. Pokud tyto nové podněty v kavárně navíc doprovodíte šálkem dobré kávy, kofein váš mozek ještě víc zjitří a nápady se jen pohrnou. Anebo občas taky ne. Naše doporučení zní: volte radši výstřední kavárny nebo kavárny s minulostí a duchem. Ale pozor! Víc než hipsterský interiér oceníte pohodlné sezení. Café Oblaca na Žižkovské věži rozhodně stojí za návštěvu.

Pokud kavárny nepreferujete, stejně dobře vám může posloužit lavička v parku, rozhledna na kopci, lehátko u vody či bar na pláži. Nezapomeňte si s sebou vzít tužku a papír, nikdy nevíte, kdy se objeví převratná myšlenka – nejen pro příští prezentaci. Jeden z našich klientů si pro nápady doslova běhá a myšlenky si zapisuje do telefonu. Taky způsob.

Jatka doma nebo v práci aneb konvergence v praxi

Když už máte vymyšleno, klidně se vraťte domů, nebo do práce. V dobře známém prostředí vás čeká neméně náročná práce. Vzdávat se vlastních myšlenek a škrtat je nesmírně těžké, ale nevyhnutelné. Ať zůstanou jen ty nejlepší.

Začněte ze svých nápadů skládat ucelený příběh. Ten musí mít jasnou linku, kterou budou moct vaši posluchači jednoduše sledovat. I dobrý nápad, který nezapadá do celkového příběhu, musí pryč. Mohl by totiž vaše publikum zmást a nasměrovat pozornost posluchačů nežádoucím směrem.

Teprve když máte nápady protříděné a srovnané, začněte s jejich vizualizací. Inspiraci, jak slidy vizualizovat, najdete například v tomto článku.

Desatero správné prezentace

Pokud právě začínáte tvořit novou prezentaci, podívejte se na naše desatero týkající se přípravy správné prezentace.

Marek Hrkal

O autorovi
Marek Hrkal vystudoval marketingovou komunikaci a public relations na Fakultě sociálních věd UK a podnikovou ekonomiku a management na Vysoké škole ekonomické v Praze. Zjistit více...

„Marek se stal součástí našeho týmu. Chápe podstatu byznysu a dokáže rychle a spolehlivě přetavit myšlenky do prezentací.“

Pavel Turek
obchodní ředitel, Red Bull Air Race