Jak budou vypadat prezentace v roce 2017?

To, že si módní návrháři vybrali pro tento rok jako nejvíc trendy barvu zelenou, možná už víte. Svůj jídelníček kupříkladu rozšíříte o tygří ořechy. Ale jaké trendy budou ovlivňovat tvorbu prezentací? Vybrali jsme ty nejzásadnější.

1. Vybírejte fotky s duší

Již několikátou sezónu ustupuje text ve prospěch vizuálu. V roce 2017 už ale nebudou stačit běžné fotografie z dostupných fotobank. Fotobankové fotky bývají neosobní a často není těžké poznat, kde jste fotku stáhli. Prezentace tak jsou přehlídkou jednoho klišé za druhým. Chcete-li posunout své prezentace na jinou úroveň, hledejte fotografie, které vás „chytnou za srdce“, ukazují zajímavý detail, jsou focené z neobvyklých úhlů. A nemusíte se vůbec bát použít fotografie z vlastního fotoarchivu.

Inspirujte a motivujte

Často potřebujete své publikum nadchnout pro svůj nápad a důsledně vybrané fotografie vám v tom mohou pomoci.

Motiv cesty může skvěle dokreslovat vaše cíle a vize

Motiv cesty může skvěle dokreslovat vaše cíle a vize

Ukazujte nové možnosti

Různé úhly a pohledy, z nichž jsou fotografie pořízeny, mohou poskytnout divákům nový zážitek při sledování prezentací. Např. snímky výškových budov pořízené zdola evokují pocit vyšší autority a respektu.

Fotografie pořízené zdola jsou pro účely prezentací netypické, celkové vyznění může být o to překvapivější

Fotografie pořízené zdola jsou pro účely prezentací netypické, celkové vyznění může být o to překvapivější

Zaměřte se na detail

Nesnažte se ukázat všechno, naopak vyberte fotografie, které pracují s hloubkou ostrosti. Oko diváka bude nasměrováno přesně na místo, kam vy chcete.

Detaily dokáží publikum zaujmout

Detaily dokáží publikum zaujmout

2. Dejte své prezentaci příběh

Mnoho firem začalo v předchozích letech investovat spoustu času a úsilí do budování silných příběhů o své historii či svých produktech. Vzpomeňte si na poměrně dlouhé reklamy Škody Auto či vánoční Santa Claru Lidlu. Obě reklamy spojuje příběh, který vás nutí koukat se dál (a že téměř 2 minuty na reklamu je dlouhá doba). A přesně příběhy většině prezentací chybí. Za každou společností, za každým produktem/službou je prvotní sen, myšlenka, nápad. Řekněte o nich svému publiku, získáte jejich plnou pozornost.

3. Buďte minimalističtí

Žijeme ve světě, kde se na nás informace valí ze všech stran. Prezentace nebývají výjimkou, slajdy jsou pokryté „odshora až dolů“. Výsledkem je přehlcené a znuděné publikum. Radou pro rok 2017 je tedy: uberte jak na obsahu, tak na designu. Zbavte se 3D efektů, podstínění, odrazů apod. A z hlediska informací – škrtejte a destilujte. Je to těžké, ale koncentrovaný výsledek vaše publikum ohromí.

Méně je prostě více

Méně je prostě více

4. Gradienty poskytnou prezentacím svěží nádech

Žhavým prezentačním trendem v tomto roce budou gradienty. Bílé pozadí je někdy možná až moc nudné a puristické. Jemné barevné gradienty mohou vhodně dokreslovat vyznění a celkové ladění slajdu. Jen si dávejte pozor, aby gradienty nebyly příliš výrazné a ve výsledku by „nepřekřičely“ obsah celého slajdu.

Přechody a gradienty prezentaci skvěle oživí, jen nesmí být příliš výrazné

Přechody a gradienty prezentaci skvěle oživí, jen nesmí být příliš výrazné

5. Vdechněte slovům život

Zatím se výrazná typografie používala především pro tištěné materiály, ale nyní přišel její čas rozvířit i prezentační vody. Dodejte vybraným sdělením/slovům na větší dramatičnosti a hravosti pomocí speciálních fontů. Stále více webů nabízí ke stažení fonty, jež pomohou vašim slovům dodat osobnost. Jen to nepřežeňte. Tento trend se uplatní např. na titulním či předělovém slajdu. Když s ním budete šetřit, dosáhnete kýženého momentu překvapení.

S netypickými fonty raději šetřete

S netypickými fonty raději šetřete

Dovolili bychom si přidat ještě jeden trend na závěr. Za nás určitě nejdůležitější: BUĎTE SVÍ, a to nejen v oblasti tvorby prezentací.

Lucie Nováková

O autorovi
Lucie Nováková vystudovala Pedagogickou fakultu UK se zaměřením na bohemistiku a historii. U vzdělávání středoškoláků ale nezůstala, nýbrž zakotvila u tvorby prezentací. Zjistit více...

„Celá prezentace je velmi pěkně zpracovaná. Moc děkuji za poskládání příběhu o mé rodině a současnosti naší firmy.“

Karel Pilčík
předseda představenstva, MP Krásno